TAITOTASO B1
Oppitunnilla:
- tuetaan eri tiedonalojen tekstien lukemisen, kirjoittamisen,
kuuntelemisen ja puhumisen taitoja.
- vertaillaan arkikieltä ja eri tiedonalojen tapoja käyttää
kieltä.
- vahvistetaan tieto- ja viestintäteknologian käyttötaitoja
tiedonhankinnassa, oppimisessa ja oman
oppimisen arvioinnissa.
- syvennetään oppilaan taitoa käyttää omaa äidinkieltään ja
muita osaamiaan kieliä kaiken oppimisen
tukena.
- opitaan tunnistamaan omia vahvuuksia ja kehittämiskohteita oppimisessa
TAITOTASO A2
- tuetaan eri tiedonalojen tekstien lukemisen, kirjoittamisen,
kuuntelemisen ja puhumisen taitoja.
- vertaillaan arkikielen ja kirjakielen käyttöä erilaisissa
teksteissä
- vahvistetaan tieto- ja viestintäteknologian käyttötaitoja
tiedonhankinnassa, oppimisessa ja oman
oppimisen arvioinnissa.
- syvennetään oppilaan taitoa käyttää omaa äidinkieltään ja
muita osaamiaan kieliä kaiken oppimisen
tukena.
- opitaan tunnistamaan omia vahvuuksia ja kehittämiskohteita oppimisessa
TAITOTASO A1
- tuetaan erilaisten tekstien lukemisen, kirjoittamisen,
kuuntelemisen ja puhumisen taitoja.
- vertaillaan arkikielen ja kirjakielen käyttöä erilaisissa
teksteissä
- vahvistetaan tieto- ja viestintäteknologian käyttötaitoja
tiedonhankinnassa, oppimisessa ja oman
oppimisen arvioinnissa.
- syvennetään oppilaan taitoa käyttää omaa äidinkieltään ja
muita osaamiaan kieliä kaiken oppimisen
tukena.
- opitaan tunnistamaan omia vahvuuksia ja kehittämiskohteita
kielen oppimisessa.
ARVIOINTI
Hyvä / arvosanan 8 osaaminen
- Oppilas pystyy kertomaan omasta oppimisestaan ja nimeämään kehittämistarpeitaan kielenoppijana
- Oppilas osaa asettaa itselleen tavoitteita
- Oppilas osaa tehdä havaintoja eri tiedonalojen kielestä ja teksteistä
- Oppilas tietää erilaisia tiedonhankintatapoja ja pyrkii arvioimaan hankkimansa tiedon luotettavuutta
- Oppilaalla on melko hyvät itsenäisen työskentelyn taidot
Kohtalainen / arvosanan 6 osaaminen
- Oppilas osaa ohjatusti asettaa itselleen oppimistavoitteita
- Oppilas osaa tehdä joitakin havaintoja eri tiedonalojen teksteistä
- Oppilas tyytyy tietoa etsiessään tietoon, jonka helpoiten löytää
- Oppilas ei juuri arvioi hankkimansa tiedon luotettavuutta
- Oppilaan työskentely on epäitsenäistä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti